Working, Shopping, Cupcakes and Sushi - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Nina Dijt - WaarBenJij.nu Working, Shopping, Cupcakes and Sushi - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Nina Dijt - WaarBenJij.nu

Working, Shopping, Cupcakes and Sushi

Door: ninadijt

Blijf op de hoogte en volg Nina

29 Augustus 2010 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Hello!!!

Allereerst bedankt voor jullie lieve berichtjes en mailtjes! Erg leuk om ook wat van jullie te horen! Inmiddels zijn we alweer 11 dagen verder na mn vorige reisverslag en heb ik er 9 dagen werk op zitten! De eerste week met mn 6 dagen early shift is eigenlijk snel voorbij gegaan en heb dan ook super veel geleerd in die korte tijd! Wel was het vroege opstaan heel erg wennen in het begin maar dat gaat inmiddels wel beter. Het werk is heel erg afwisselend en we staan meestal met 2 of 3 mensen achter de desk en dat is af en toe ook echt wel nodig! Op sommige tijden kan het echt heel druk worden als veel gasten tegelijk willen uit checken, dit kan namelijk tot 12 uur. In de weekenden willen veel gasten graag vroeg in checken omdat ze dan overdag nog dingen in de omgeving willen doen maar vaak is dit niet mogelijk omdat we vooral in het weekend helemaal vol zijn geboekt!
In de weekenden zijn er vaak bruiloften in het hotel of bij Leeds Castle, dat ligt namelijk 10 min vanaf het hotel,erg leuk om dat allemaal te zien! Vorig weekend en dit weekend waren er elke dag bruiloften. In Engeland sparen ze echt jaren voor hun bruiloft om er echt de perfecte dag van te maken! Met bruidsmeisjes en bloemenmeisjes en alles erbij, diner voor 100 tot 150 gasten in niet ongebruikelijk. En de jurken zijn weer een verhaal apart, van echt über lelijk tot heel erg mooi en sophisticated! Erg leuk om allemaal te zien en dat je ziet wat er allemaal bij komt kijken als ze in het hotel trouwen, dat is namelijk veel!

Vorige week had ik na 6 dagen werken 2 dagen vrij en ben toen samen met Patricia naar Londen gegaan om te shoppen en een beetje de toerist uit te hangen;)! We waren ongeveer om half 11 in Londen en gelukkig was het redelijk zonnig dat we er kwamen. Eerst gekeken of we misschien een bustoer wilden doen door de stad om alle bezienswaardigheden te bekijken maar dat hebben we uiteindelijk toch maar niet gedaan. We zijn toen richting Buckingham Palace gaan lopen, waar echt hordes toeristen naar toe liepen, het bleek dat er changing of the guards was, ik zal daarvan de foto's nog even online zetten. Dat blijkt eens in de 2 dagen te gebeuren en dus echt een onwijze happening, wel erg leuk om te zien! Daarna zijn we doorgelopen naar Piccadilly Street om de underground te pakken richting Oxford Street, dé shopping street. Veel winkels af gegaan en nieuwe kleren gekocht, ook in de Topshop geweest, echt een onwijs grote winkel met kleren, tassen, schoenen...noem maar op en ze hebben het...het is zo groot dat je verdwaald raakt, we konden elkaar dan ook niet meer vinden....:P!! Ook heel erg lekkere cupcakes gekocht in de Topshop.
Na al het shoppen zijn we met de underground naar Waterloo station gegaan, vlakbij de Londen Eye, dat grote reuzenrad aan de Theems. Daar in de buurt hebben we heerlijk sushi gegeten, waar alles op een lopende band voor je langskomt en dan kan je zelf pakken wat je graag wil hebben! Erg handig natuurlijk!!
Na het eten nog wat toeristische foto's gemaakt van The Big Ben, helaas was het toen heel erg aan het regenen.. Erg jammer maarja niks aan te doen.

Mijn tweede vrije dag lekker uitgeslapen, naar het zwembad en de sauna gegaan, we mogen van de faciliteiten in het hotel gebruik maken dus dat is erg fijn!! Erg relaxt dagje gehad en lekker in de Pub in Bearsted gegeten 's avonds! In de Pubs hier moet je je eten en drinken aan de bar bestellen en gelijk afrekenen en een tafelnummer doorgeven waar je gaat zitten. Dit systeem is wel even wennen maar de meeste Pubs hebben tegenwoordig gewoon een restaurant gedeelte waar je gewoon bediend word. Daar houden wij van:)!

Op vrijdag en zaterdag had ik mn eerste 2 avonddiensten en dat was wel even wennen, de tijd gaat veel langzamer dan 's ochtends, maar wel leuk om even wat afwisseling te hebben! Vandaag een ochtend dienst gehad en was uiteindelijk 1,5 later klaar dan normaal. Het is hier namelijk Bank Holiday dus we zijn helemaal volgeboekt en we hebben bruiloften en andere groepen in het hotel, een drukke bedoeling dus. Morgen en overmorgen weer een vroege dienst en dan weer twee dagen vrij! Misschien dan weer richting Londen om een vriendin te bezoeken die daar stage loopt!! Ik ga weer afronden, tijd om te douchen en naar bed te gaan, de wekker gaat weer vroeg namelijk!!

De foto's zal ik er zo snel mogelijk opzetten!!

Veel liefs en dikke kus uit UK!!

• 30 Augustus 2010 - 09:10

Ron En Brigitte:

Good morning Nina,wat een leuk verslag weer om te lezen en je werkt EN geniet er maar van!
    Dagje London en dagje sauna............LIfe is great isn't it!!!
    Leuk om te lezen over al die verschillende shiften die jij draait en wat daarbij komt kijken.Laat maar weer snel horen van je .........hier gaat alles gewoon z'n gangetje en verder "no news"dus have fun en hou ons op de hoogte.
    Liefs van Ron en Brigitte

• 31 Augustus 2010 - 09:05

Peggy Van Der Aar:

Bonjour NIna,,

Alles goed, wist niet dat jij ook een profiel had aangemaakt op waarbenjij.nl. Leuk! Tijd gaat snel eh dat je nu al weer 6 werkdagen achter de rug hebt! Ik begin morge pas! Hoop dat ik snel en goed Frans leer, want ik versta er soms echt niets van! geheh.. Ik heb trouwens skype aangemaakt.. Kunnen we eens kletsen..

succes nog! kusjes