Birthday, Work, London and The Netherlands!! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Nina Dijt - WaarBenJij.nu Birthday, Work, London and The Netherlands!! - Reisverslag uit Maidstone, Verenigd Koninkrijk van Nina Dijt - WaarBenJij.nu

Birthday, Work, London and The Netherlands!!

Door: ninadijt

Blijf op de hoogte en volg Nina

30 Oktober 2010 | Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Lieve allemaal!!
Het is inmiddels alweer te lang geleden sinds mijn vorige verslag….vandaar dus weer even een nieuw bericht(je) om jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen in Engeland! Ben inmiddels al bijna op de helft van mijn stage dus ook al bijna 2,5 maand in Engeland!! De tijd gaat snel hier en om eerlijk te zijn ben ik daar erg blij mee…. Ben tenslotte 24/7 in het hotel omdat ik er woon en werk en dat was toch anders geweest denk ik als ik in bv Londen had gezeten, dan heb je denk ik veel meer mogelijkheden om dingen te ondernemen… maarja het schijnt zo te zijn dat je tijdens een langere periode in het buitenland altijd een periode meemaakt waarin je niet tevreden en blij bent met de plek waar je zit…. Waarschijnlijk zit ik nu in zo’n periode ;)!

Ik zal proberen verder te gaan waar ik met mijn vorige verslag gebleven ben, voor zover ik me de dingen kan herinneren dan;)! Met mijn stage is er eigenlijk niet zo heel veel veranderd, leer natuurlijk wel steeds meer en voel me ook steeds zekerder van mezelf als ik achter de receptie sta. Maar ik vind het erg jammer dat er niet heel veel variatie in het werk zit. Elke shift heb je natuurlijk weer andere gasten maar de procedures die je moet volgen zijn eigenlijk altijd hetzelfde. Had het leuker gevonden als ik misschien een combinatie had met een andere afdeling omdat je dan ook ziet hoe de dingen daar gaan en maak je sneller contact met collega’s van andere afdelingen….
Toch probeer ik wel zo veel mogelijk contact te hebben met mijn collega’s van andere afdelingen omdat ik nieuwsgierig ben naar hoe zij kijken naar dit bedrijf/hotel en ook als werkgever. Je hoort er veel verschillende meningen over en er zijn de afgelopen maand dan ook best wel veel mensen weg gegaan omdat ze hun werk niet leuk genoeg vonden of niet genoeg betaald kregen voor de functie die zij hadden. Toch wel interessant om te horen vind ik en ook de redenen waarom te zijn weggegaan. Heb het gevoel dat ze minder voor zichzelf opkomen en niet aan hun baas aangeven wat ze precies verwachten van de functie en dergelijke. Denk dat dat wel anders is dan in Nederland, denk dat de afstand tussen baas en werknemer in Nederland kleiner is dan in Engeland. Dat merk je ook als de General Manager bij ons door het hotel loopt, iedereen is op zijn/haar hoede en doet erg zijn/haar best om indruk te maken ofzo. Terwijl ik en Patricia meestal gewoon een praatje met hem maken en je merkt dan ook dat hij daar niet afstandelijk op reageert, iets wat de Engelsen misschien wel verwachten.

Maar nu even over de dingen die ik nog gedaan heb de afgelopen weken. Ben een paar dagen voor mijn verjaardag met mijn manager en Patricia naar Bluewater geweest, dat is een heeeel grote, overdekt shopping mall ongeveer een half uur rijden van ons hotel. Noem een merk/winkel en ze hebben het daar, ook hebben ze heel veel restaurantjes en een hele grote bioscoop. Hebben daar lekker geshopt en sushi gegeten en daarna naar de film Salt geweest, echt een heel goede film!! Daarna laat mn bedje in, dat was wat minder want de volgende dag ging mijn wekker weer om kwart voor zes!! Toen nog 2 dagen gewerkt en daarna was ik natuurlijk jarig!! Had op woensdag al een superleuk pakketje van papa en mama gekregen uit Nederland met drop, stroopwafels, een verjaardagskaart en een pakket met delftsblauwe bordjes en kopjes, was echt superleuk!! Ook nog heel veel andere kaartjes, berichtjes, krabbels en mailtjes gehad, super bedankt iedereen, daardoor had ik toch nog het gevoel dat ik jarig was. De avond voor mn verjaardag met Patricia een hapje gegeten bij The Oak on the Green in Bearsted en op mijn verjaardag zelf had ik met Tanja, een vriendin uit Maastricht, afgesproken om naar een musical te gaan. Heb toen ’s ochtends de trein gepakt naar Londen en ben bij een aantal theaters langs geweest om te kijken waar ik de meest gunstige kaartjes kon krijgen! Uiteindelijk had ik kaartjes gekocht voor Grease, front row voor maar 20 pond!! Had m al een keer in Nederland gezien maar het was heel erg leuk en goed! Het was erg leuk dat alle liedjes in het Engels waren, in Nederland was namelijk alles vertaald. In de pauze lekker geproost met champagne, moet ook gebeuren natuurlijk;)! Word tenslotte maar 1 keer 22!! Een superleuke dag en avond gehad en weer lekker bijgekletst met Tanja! Lekker in Londen blijven slapen en de volgende dag weer terug gegaan naar het hotel.
Daarna heb ik voornamelijk gewerkt, waarbij ik 1 dag echt een zwaar irritante gast had tijdens het uitchecken. Ze was totaal niet tevreden met de kamer, ze had een kingsize geboekt, ook gekregen en een extra bed voor haar dochter van 11, het zijn uitklap bedden en van een prima kwaliteit. Het bed was volgens hun niet goed genoeg voor hun dochter en ze wilden dan gratis een extra kamer krijgen, maar dat kreeg ze natuurlijk niet. Toen heeft ze stampij lopen maken dat ze de helft van haar verblijf niet wilde betalen, omdat ze op een bepaalde rate verbleven was dat niet mogelijk dus had mijn manager haar een paar drankjes van het huis aangeboden voor tijdens het diner op dezelfde dag. Met uitchecken probeerde ze mij duidelijk te maken dat ze 50% gratis zou krijgen maar dat klopte dus niet. Uiteindelijk maar de manager on duty erbij gehaald want naar mij wilde ze niet meer luisteren en die heeft het gelukkig opgelost…..het ging echt serieus nergens over want die dochter woog echt niks….maarja sommige mensen kan je nergens blij mee maken.
Verder heb ik tijdens mn werk nog een fire fight training moeten doen, natuurlijk met 100% geslaagd!!
2 weken geleden ben ik nog een keer naar Londen gegaan om naar Portobello Market te gaan, Portobello Road is de bekendste straat in Nothing Hill en heeft echt super veel leuke winkeltjes en restaurantjes! In heel veel straten zijn alle huizen in een andere kleur geschilderd. Allemaal leuke dingetjes gekocht en heerlijke falaffel en cupcakes gegeten, heerlijke combinatie;)!
Daarna lekker in het zonnetje in Hyde park gezeten en ’s avonds weer de trein gepakt naar het hotel. Verder was oktober een rustige maand in het hotel, erg lekker voor de verandering maar wel heel erg wennen. Moet echt op zoek naar werk en dat was voorheen nooit.
Afgelopen woensdag ben ik voor een kort bezoekje met de trein naar Nederland gegaan om paps en mams weer even te zien!! ’S Ochtend kwam de taxi me al om kwart voor 6 ophalen omdat mijn trein om 7 uur vanuit Ashford vertrok richting Brussel. Na 6 uurtjes kwam ik dan in Alkmaar aan en stond Mama op me te wachten :D!! Daarna even naar de supermarkt gegaan om thee, pepernoten en andere Hollandse dingen te kopen om mee te nemen naar Engeland!! Daarna kwamen Peter en Jolanda gezellig een borrel halen dus weer helemaal op de hoogte van alles!! Daarna lekker gekookt met papa en heerlijk gegeten, eindelijk groenten ;)! ’s Avond lekker op de bank gehangen en donderdag even naar de kapper gegaan en daarna lekker geluncht bij Abby’s, ’s avonds kwamen Tim en Tirza gezellig eten en vrijdagochtend even bij opa en oma langs geweest in Haarlem. Daarna hebben pap en mam me op de trein gezet op schiphol en was mijn bezoekje alweer voorbij! Op het moment rijden we ergens op de bodem van de Noordzee en zit er een man naast me die ontzettend aan het snurken is!!!
Het was echt superleuk om iedereen weer even te zien en spreken en ben blij dat papa en mama en Tim en Tirza 2 december naar Engeland komen om mij te bezoeken en naar Londen te gaan om lekker te shoppen, te eten en een beetje sight seeing te doen!
Inmiddels is mijn verhaal belachelijk lang, zal proberen om mijn volgende verhaal wat sneller te posten zodat het wat korter wordt;)!! Ik hou jullie op de hoogte!!

Veel liefs en kussen!!!

  • 31 Oktober 2010 - 18:08

    Peet & Jolan:

    Hoi Ninepien,

    Was echt goed je weer even te zien! Gezellig bijkletsen live is toch beter! Wij zijn niet de beste en trouwste brieven en berichtenschrijvers die er zijn. Het is geen onwil, integendeel, maar het komt er gewoon niet van.
    Ik ben best jaloers op Aad en Huub en Tim en Thirza, lijkt me heerlijk even naar de UK. Wij zijn vandaag heerlijk vrij geweest. Het was echt zo een druilerige zondag, beetje regen, grauw weer. De kunsttiendaagse in Bergen was vandaag voor het laatst; Peet en ik zijn nog even op die route geweest. Natuurlijk bij Denise langs; zij had het heel leuk ingericht. Het thema was "realistisch", nou daar had ze een leuke en passende zwier aangegeven: slogan "kan hier van leven dan?!" Het was erg leuk; oh als ik echt geld zou hebben had ik vandaag wel wat dingen gekocht, echt zulke leuke scheppingen gezien....
    We zullen proberen wat meer te schrijven en beter contact op papier te houden.
    Je bent alweer op de helft, nog even dan begin je alweer af te tellen.
    Veel plezier in je werk en nog veel meer plezier in je vrije uren Nien.
    Knuffel en kus van Peet & Jolan

  • 01 November 2010 - 08:07

    Huub En Ada:

    Hoi lieve schat,
    Ook al was het een bliksembezoek, het was erg gezellig en fijn om je weer evn thuis te hebben.Nadat we je hebben afgezet zijn we naar Loods 5 gegaan in Zaandam. Wat een enorme grote winkel!! Niets gekocht uiteindelijk. Toch geen leuk tafeltje gevonden. Kun je nagaan, zoveel dingen en dan toch niet kunnen slagen!Vandaag gaan we naar de sauna even lekker relaxen.We gaan vast weer even skypen van de week en ons daarna verheugen op een bezoek aan jou in Engeland. Dat schiet al lekker op, nog 4 weekjes.Veel succes met werken en veel knuffels van mum and dad

  • 01 November 2010 - 10:56

    Ron En Brigitte:

    Hai lieverd,

    Fijn weer iets te lezen van je hoe het met je gaat in de UK.Zo te lezen was het wel weer heel fijn om even thuis te zijn die paar dagen,al was het kort maar toch even thuis!!
    Nu op naar je tweede helft en dan komen ook nog AHTT langs dus dat is ook weer afleiding voor je.
    Tja het is wat he zo in dat hotel wezen en je leert er enorm veel van.
    Hier in waddinxveen alles z'n gangetje en het is nu echt herfst met al die bladeren en vandaag erg mistig outside.Ik heb vandaag nog vrij en rommel wat in huis en poetsen(nog steeds geen kaboutertjes die het doen)en Ron is naar zijn werk.
    Ik ga nu op naar mijn 50-ste verjaardag op 28 november en dan geef ik een feest maar dat kaartje zal je wel gezien hebben.OUD HE????????????
    Big kiss and HUG from Ron and Brigitte

  • 22 December 2010 - 18:46

    Ton En Ellen:

    Hoi Nina, Dank je wel voor je leuke kerstkaart. Ga je lekker kerst vieren of moet je gewoon werken. Nog een paar weken en dan weer terug naar Nederland. Blij of ga je Engeland missen? Ik heb begrepen,dat de Engelsen nogal uitbundig oud en nieuw vieren, dus geniet daar lekker van (pas op voor mannen met een mistletoo takje in hun hand). Op 31 december om 12 uur 's nachts zingen die Engelsen allemaal het lied "Auld Lang Syne", dus zorg ervoor dat je dat kent.
    Veel plezier de komende weken en tot volgend jaar in Alkmaar.

    groetjes Ton en Ellen

  • 14 Januari 2011 - 16:33

    Els W.:

    Hoi Nina,
    Ik kreeg deze week pas dit bericht binnen en zie dat het van oktober is? Ben blij dat je het naar je zin hebt ondanks de ook aanwezige minder leuke kanten van het verblijf. Denk dat het fijn is als je terug komt en je hebt zoveel ervaring. Die musicals in Engeland zijn toch altijd veel grootser dan hoe dat in Nederland gaat. Moet wel indrukwekkend zijn geweest. Ik wens je nog een goed tijd. Wist niet dat het al bijna klaar was maar hoorde dat ook van Ada. Je zult wel naar je privecy en je eigen bedoening verlangen na zo een tijd op visite in een hotel en kamers delen. Groeten Els.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Maidstone

Nina

Tijdens en na mijn studie aan de Hotelschool heb ik altijd de droom gehad om op wereldreis te gaan. Tijdens mijn eerste baan bij Conceptional is dat niet weggegaan en kwam het moment dat ik de kans had om mijn droom tot uitvoering te brengen! Australië en Azie hebben altijd bovenaan de Bucket list gestaan en nu is het aftellen begonnen :)!!

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 8074

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 19 November 2015

Wereldreis/Backpacken in Australië en Azië!

12 Augustus 2010 - 18 Januari 2011

Stage in Maidstone, UK

Landen bezocht: