Christmas at The beach and Sydney Fireworks!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina Dijt - WaarBenJij.nu Christmas at The beach and Sydney Fireworks!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina Dijt - WaarBenJij.nu

Christmas at The beach and Sydney Fireworks!!

Blijf op de hoogte en volg Nina

05 Januari 2015 | Australië, Sydney

Happy New Year lieve allemaal!!

2015 is al een paar dagen aan de gang en het jaar is hier zeker goed begonnen! Maar ik zal even verder gaan na mijn vorige blog! Op de zaterdag voor kerst overdag naar de mark in Glebe geweest, super leuke markt, beetje hippie achtig met kleding, sieraden en eetkraampjes met vegan cheesecake, megalekker! In de avond gezellig met 3 collega's gaan eten. We zouden eigenlijk met het hele team gaan maar ondertussen hadden al aardig wat mensen afgehaakt maar we hebben er een gezellige avond van gemaakt! Heerlijk Italiaans gegeten en daarna wezen stappen op Oxford Street, de gay-Street van Sydney (ik heb n mannelijke collega die ongelofelijke homo is) en echt een hilarische avond beleefd met te dronken collega's! Op zondag zijn Kirsten ik naar Bondi Beach geweest, het weer was heerlijk dus ideaal! Daar ook lekker geluncht en daarna een ijsje gegeten bij Messina met weer die overheerlijke chocolade sorbet!

Maandag, dinsdag en woensdag nog gewerkt in de avonden, hadden nog een paar kerstborrels maar verder redelijk rustig geweest. Op Kerstavond waren we al om 8 uur klaar omdat het zo rustig was, op zich niet heel erg. En toen was het kerst.... Ik moet zeggen dat ik hier totaal geen kerstgevoel had, het leek gewoon een normale dag. Maar toch lekker een ontbijtje voor mezelf klaar gemaakt en daarna de bus gepakt richting het station omdat ik met twee collega's en Ine (Een Nederlands meisje die ik ontmoet had in het eerste hostel waar ik zat. Zij was na 4 weken toeren met de auto in Zuid-Australië weer terug in Sydney voor kerst en Oud&Nieuw) naar het strand zou gaan in Cronulla, op 45 min met de trein vanaf Sydney. Er was niet echt goed weer voorspeld voor Christmas Day (1e kerstdag) maar dat we aankwamen was er nog een heerlijk zonnetje. Helaas maar voor korte duur want na 1,5 uur kwamen de wolken opzetten en begon het lekker te waaien. Toch nog volgehouden tot 4 uur en toen de trein terug gepakt. Voor de avond had ik niet echt plannen gemaakt omdat ik Boxing Day (2e kerstdag) al uit eten zou gaan met Ine. Dus terug naar t hostel gegaan en lekker voor mezelf gekookt met een heerlijk wijntje erbij, prima! Op Boxing Day begint hier de magische sale...en dat komt dicht in de buurt van de debiele taferelen die je ziet in Amerika. De grote ketens gaan hier al om 6 uur in de ochtend open en dan staan mensen al rijen dik te wachten om als eerste binnen te kunnen zijn en hun koopje te kunnen scoren. Ik had al eerder een erg leuke bikini gezien bij David Jones (een soort Bijenkorf) en dacht eens kijken of die ook in de sale is. Dus tegen 11 uur de bus gepakt naar het centrum en druk dat het was, echt niet normaal....je kon over de hoofden lopen. Geduld was n schone zaak deze dag... Bij David Jones gelijk door naar de bikini afdeling en ja hoor, voor de helft afgeprijsd dus happy me, nog n leuk kerstcadeautje! Daar ook nieuwe ballerina's gekocht die je kan dubbelvouwen, ideaal voor in m'n backpack. Daarna nog even door naar Maison Scotch en daar nog n leuk jurkje, broekje en shirtje gescoord. Een geslaagde shop-dag! Daarna snel terug naar t hostel om me om te kleden want s'avonds zou ik lekker gaan eten met Ine bij Pony's, het restaurant waar Kirsten werkt. Daar heerlijk gegeten en cocktails gedronken en daarna met z'n drieën nog een borreltje gedaan in de stad, een geslaagde Boxing Day!!

Het weekend was lekker relaxed, t was niet echt lekker weer dus zaterdag even in het park in Glebe rondgewandeld en boodschappen gedaan. Op zondag ben ik naar Collaroy gegaan om even m'n post te checken bij het hostel waar ik n week verbleef nadat ik in Sydney aan kwam. Dat adres heb ik bij verschillende dingen opgegeven zoals m'n bank en voor m'n werk. Wel zo handig als alles op 1 plek binnenkomt :). Op de terugweg belde Ine, of ik zin had om met haar en nog drie andere samen te koken en eten in het hostel waar zij zat. Dus op naar Bondi Beach, daar lekker Indiaas gemaakt, n gezellige avond!

Voor maandag hadden we tickets gekocht om naar Wet n Wild te gaan, een waterpark 45 minuten buiten Sydney. In de ochtend nog even naar Bondi Beach omdat we daarvandaan met de auto van Ine naar het waterpark zouden rijden. Super mooi weer dus ideaal uitgekozen! Het park was onwijs gaaf!! Glijbanen waarin we met z'n drieën in banden moesten in het donker door een enorme trechter en je geen idee hebt waar je naar toe gaat, gegild dat we hebben!! Een top dag zo net op t randje naar 2015! Op dinsdag met n hele groep naar het strand gegaan, met Ine, Kirsten, 6 jongens waarmee Ine had rondgereisd in Zuid-Australië en nog 2 meiden, weer n heerlijke zonnige en gezellige dag!

En toen was het alweer 31 december, de dag dat iedereen z'n picknickmand inpakt om de hele dag te wachten op het vuurwerk op de verschillende plekken in en rond Sydney. We hadden afgesproken om met de hele groep (waarmee we de vorige dag naar het strand waren geweest) vuurwerk te gaan kijken in The Rocks, een wijk aan het begin van de Harbour Bridge. Ook omdat we na het vuurwerk kaarten hadden voor een Club in The Rocks en ze alle wijken van elkaar afsluiten moesten we al in die wijk zitten. Dus ik met m'n tas vol met eten en drinken richting het centrum in de veronderstelling dat we gezellig met z'n allen zouden picknicken. Maar omdat ze een zero tollerance alcohol beleid hadden mocht je nergens alcohol meenemen en/of drinken, dus ook niet in t gebied waar wij zouden gaan zitten. Aangezien ik super graag het vuurwerk wilde zien, een once in a life time experience, ben ik met Ine wel daar gaan zitten. Helaas vond zij het vuurwerk ook niet zo belangrijk en ging ze dus mee met de jongens, een beetje jammer. Maar ik heb me prima vermaakt en leuke mensen daar gesproken. T was wel n lange zit met om 9 uur en half 11 al een korte vuurwerk show voor kinderen kwam 12 uur steeds dichterbij... En toen het vuurwerk, wat gaaf om dat mee te maken, heel mooi vuurwerk (jullie zullen het vast op t nieuws gezien hebben) en mooie show! Die kan van m'n bucketlist af ;)! Na t vuurwerk gelijk door naar de club om daar met de hele groep te proosten op het nieuwe jaar en nog een paar uurtjes door te feesten! Op 1 januari waren er door heel Sydney verschillende nieuwjaarsfestivals maar we hadden besloten om gewoon lekker naar het strand te gaan met wat flessen bubbels. Dus gingen we naar Coogee Beach, het enige strand waar je alcohol mag drinken. Een super mooi strand waar je ook langs de rotsen kan lopen en in een heel rustig baaitje kan zwemmen, een ideaal begin van het nieuwe jaar, met een glas bubbels op het strand! Op vrijdag, 2 januari, met Kirsten naar Bronte Beach geweest. Dat we uit de stad weg gingen was het super mooi weer maar aangekomen op het strand heel erg bewolkt, uiteindelijk toch lekker gelegen en s'avonds kwam ik erachter dat ik onwijs was verbrand, niet genoeg gesmeerd met het bewolkte weer blijkbaar.... S'avonds 3 Nederlandse meiden tegengekomen in het hostel en met hun gezellig geborreld en hun verhalen aangehoord over hun reis langs de East Coast. Ze hadden een camper gehuurd en super mooie dingen gezien, erg leuk om alvast ideeën op te doen voor mijn reis straks. Op zaterdagochtend afscheid genomen van Ine en de 6 mannen omdat zij werk hadden gevondenen in Brisbane. Daarna sprak ik bij het ontbijt 2 andere Nederlandse meiden die die dag naar Collaroy zouden gaan omdat er een nieuwe groep van Australian Backpackers (een Nederlandse reisorganisatie) zou aankomen en ze een nieuwjaarsduik zouden doen. Dus gezellig mee en ik bedacht me toen dat er 2 bekenden uit Alkmaar in die groep zouden zitten, leuk om die even te spreken natuurlijk! De organisatie had allemaal Unox mutsen geregeld en zelfs erwtensoep (my favoriet...not) gehaald bij een Nederlandse winkel 4 uur rijden vanaf Sydney. Met de hele groep het water in gerend, de locals wisten niet wat ze meemaakten volgens mij, maar wel super leuk!!

Gister (zondag) lekker met Kirsten gepicknickt in de Botanic Gardens en s'avonds super lekker Thais gegeten (op aanraden van de Lonely Planet) Kreeg al meteen zin in m'n reis in Thailand!!

Weer heel wat belevenissen de afgelopen weken, maar vanaf vandaag (maandag) weer aan t werk, zal wel weer even wennen worden...

Lieve allemaal, maak van 2015 een prachtig jaar, dat is ook mijn plan ;)!

Dikke kus en knuffels xx

  • 06 Januari 2015 - 18:49

    Els:

    Hoi Nina,
    Jij ook een mooi 2015 gewenst, dat gaat zeker lukken met alle mooie plekken die je nog gaat bezoeken.
    Je verhalen zijn leuk om te lezen en het is fijn een beetje met je mee te reizen op die manier.
    Liefs Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Tijdens en na mijn studie aan de Hotelschool heb ik altijd de droom gehad om op wereldreis te gaan. Tijdens mijn eerste baan bij Conceptional is dat niet weggegaan en kwam het moment dat ik de kans had om mijn droom tot uitvoering te brengen! Australië en Azie hebben altijd bovenaan de Bucket list gestaan en nu is het aftellen begonnen :)!!

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 8073

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 19 November 2015

Wereldreis/Backpacken in Australië en Azië!

12 Augustus 2010 - 18 Januari 2011

Stage in Maidstone, UK

Landen bezocht: