Dubai, Abu Dhabi en 1ste week Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina Dijt - WaarBenJij.nu Dubai, Abu Dhabi en 1ste week Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina Dijt - WaarBenJij.nu

Dubai, Abu Dhabi en 1ste week Sydney!!

Blijf op de hoogte en volg Nina

04 December 2014 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

Vandaag 2 weken geleden is mijn langverwachte reis dan eindelijk begonnen :)!! Na nog n behoorlijk heftige week in Nederland kwam ik vrijdagochtend aan op m'n eerste stop, Dubai! Na aankomst m'n backpack gedropt bij Susan, waar ik in Dubai zou verblijven en gelijk even ontbeten in het hotel waar zij werkt, n goed begin na een lange reis! Daarna de bus gepakt naar Abu Dhabi waar ik in totaal 3 dagen ben geweest. Na 5 maanden kon ik eindelijk weer lieve Tanja zien!! Nadat ik aan kwam met de bus (2 uurtjes) heeft Tanja me op sleeptouw genomen langs veel van de bekendste gebouwen en plekken in Abu Dhabi. Na de Tour ons snel klaar gemaakt omdat we naar Armin van Buuren zouden gaan in de avond!! Hij gaf daar een speciale set voor de Formule 1 op Yas Island (opgespoten eiland voor de kust bij Abu Dhabi) die dat weekend daar aan de gang was. Echt super gaaf om dat een keer mee te maken op zo'n locatie, n geweldig begin van mijn reis!! Op zaterdag eerst lekker uitgeslapen, 4 uurtjes slaap in bijna 2 dagen is niet echt veel... En daarna zijn we naar de Grand Mosque geweest, een must see als je in Abu Dhabi bent. Een prachtige moskee waarvoor ik natuurlijk zo'n prachtige Abaya aan mocht...indrukwekkend al dat pracht en praal maar wel subtiel! Daarna zijn we naar een restaurant toe gegaan om even wat te drinken, waar we uiteindelijk ook hebben gegeten. In Abu Dhabi en ook Dubai zijn alle restaurants of onderdeel van een hotel of een keten (McDonalds etc.) dit heeft voornamelijk te maken met de alcohollicentie die lastig is om te krijgen. In NL is het (nog) niet echt gebruikelijk om in een restaurant van een hotel te eten, daar dus wel :) Je kan trouwens in alle restaurants gewoon alcohol bestellen, elke dag is er happy-hour (die soms wel de hele dag duurt) en er zijn ook veel avonden dat er womens night is en dan mogen alle vrouwen gratis drinken, misschien iets voor in Nederland ;)! Ze verdienen dan genoeg aan de mannen die dan vanzelfsprekend naar de restaurants toe komen...
Op zondag ging Tanja weer aan het werk en ben ik naar 1 van de vele malls gegaan om even te ontbijten, daarna ben ik naar het hotel gegaan waar Tanja werkt voor n rondleiding, erg leuk om even te zien waar ze werkt! Toen de bus weer terug gepakt naar Dubai waar ik de laatste 2 dagen nog bij Susan ben gebleven. S'avonds rondgelopen en heerlijk gegeten bij de fonteinen en uitzicht op de Burj Khalifa in The Dubai Mall, de grootste Mall ter wereld! Maandag had Susan een auto gehuurd (ze woont namelijk in de woestijn) en zijn we eerst naar het oude centrum van Dubai gereden waar we met een bootje naar de Kruiden en Goud markt zijn gegaan. Het lijkt daar net Turkije als je daar rondloopt als blanke vrouw, alle mannen willen je nep merktassen verkopen en vragen of je hun winkel in komt... De goud markt is echt bizar, wel 40 winkels die alleen maar goud verkopen en mooi is het zeker niet allemaal. In het oude gedeelte van de stad hebben we nog n heerlijke Arabische lunch gehad! Daarna met de auto de stad doorgetourd, langs het strand, The Palm afgereden ( dit is ook allemaal opgespoten) en lekker rondgewandeld in de Marina. In de avond heerlijk gegeten met uitzicht op hotel Jumeirah. Dinsdag ben ik in Susan haar appartement gebleven om nog wat dingen voor in Sydney uit te zoeken.

En woensdagochtend vloog ik dan door naar Sydney! Met een vlucht van 14 uur en 7 uur tijdsverschil later kwam ik donderdagochtend aan op m'n 2e stop, Sydney, en guess what?! regent het!!! Heerlijk begin....maar gelukkig wel meer dan 20 graden. Om 10 uur kwam ik aan in het hostel in Collaroy, kon helaas nog niet m'n kamer in dus even het dorpje verkent (het hostel ligt zeg maar in een voorstad van Sydney, ongeveer 40 min met de bus naar het centrum, met het voordeel dat het aan het strand ligt!). Daarna aan de praat geraakt met een groep NL-ers en met hun even wat dingen kunnen regelen zoals n Australische bankrekening, erg handig! S'avonds gezellig met hun gebqqd! Vrijdag ben ik naar de stad gegaan met 3 anderen (die daarheen moesten omdat ze n auto gekocht hadden) Vanaf Manly pak je dan de ferry waarmee je langs The Opera House en Harbour Bridge vaart, super gaaf om te zien!! Daarna n beetje de stad doorgewandeld, de sfeer en mensen zijn heel relaxed en super aardig, voelt goed! Zaterdag heb ik n toets gedaan die hier verplicht is wil je in de horeca kunnen werken. Je moet namelijk weten hoe je verantwoordelijk met alcohol om moet gaan, ze zijn echt streng hier doordat er in de afgelopen jaren veel mensen zijn overleden waarna ze in de horeca teveel hadden gedronken.... Een van de meiden die ik hier heb ontmoet (Kirsten) blijft ook voor langere tijd eerst in Sydney, ze verblijft tijdelijk in het appartement van haar oudtante in het centrum van Sydney en daar hebben we zaterdagavond met z'n 7en gekookt en zijn daarna uitgegaan in Sydney, erg gezellig! Een deel van hun vertrok zondag met de auto richting Melbourne. Maandag ben ik in het hostel gebleven om m'n cv aan te passen en te printen zodat ik dinsdag de stad in kon gaan op zoek naar werk daarna even aan het strand gelegen. Dinsdag naar de stad vertrokken op banenjacht, bij het eerste restaurant waar ik naar binnenliep mocht ik gelijk de volgende dag op n proefdag komen en dat heb ik dus woensdag ook gedaan. Werken ging goed en ze waren ook erg enthousiast maar konden me de maand december helaas geen uren bieden gezien ze over 2 weken voor n paar weken dicht gaan ivm kerst en Oud&Nieuw. Mocht ik in januari nog geen werk hebben mocht ik weer terug komen zeiden ze. Dus nu weer verder op banenjacht maar gelukkig wel een back-up voor mocht dat niet lukken.
Vandaag (donderdag) heb ik heerlijk gewandeld naar t dorp Narrabeen, ligt prachtig aan een groot meer waar je schijnbaar kunt kajakken, dus dat ga ik nog n keertje doen. Morgen vertrek ik naar een ander hostel in het centrum, aan George Street, daar heb ik nu 2 weken geboekt. Vanaf daar is het wat makkelijker werk zoeken in het centrum :).

Vooralsnog vind ik Sydney een heerlijke stad met leuke wijken waar nog veel te ontdekken valt en daar heb ik gelukkig tijd genoeg voor! Iedereen van hier waarschuwt me wel als ze horen dat ik uit Nederland kom, voor het warme weer (40 graden) dat er nog aan gaat komen, ik ben benieuwd!

Verder heb ik hier een Australisch nummer dat ik zal gaan gebruiken voor m'n WhatsApp, anders moet ik iedereen hier namelijk m'n beide nummers geven. Het nummer is: +61 421 673189. Ik zal deze vanaf maandag in gebruik gaan nemen.

De foto's volgen snel, ik ben op miraculeuze wijze het tussenstukje voor m'n iPad kwijt geraakt, was in Nederland als nergens meer te vinden :)

Tot snel weer!

Dikke kus en liefs uit Sydney!

  • 04 December 2014 - 18:53

    Brigitte:

    Hoii Nina,wat onwijs gaaf en stoer dat je dit avontuur bent aangegaan......Super vet zeg..ik wist niet wat ik las.Heel leuk om je zo te volgen op je avontuur door Australie en Azie!
    ik kijk nu al uit naar je volgende verslag...
    lieve groeten van Brigitte(en Ron)

  • 06 December 2014 - 13:47

    Margreet:

    Hoi Nina, moest je nou echt helemaal naar Abu Dhabi om Armin van Buuren te zien! ;) Je eerste 2 weken zijn alvast leuk geweest. Ik heb met veel plezier je verslag gelezen en ben benieuwd naar de volgende.
    Groetjes, Margreet

  • 07 December 2014 - 23:00

    Irene:

    Lieve nien! Echt super dit te lezen! Ben benieuwd naar je volgende verhaal en spreek je zowiso op whatsapp!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nina

Tijdens en na mijn studie aan de Hotelschool heb ik altijd de droom gehad om op wereldreis te gaan. Tijdens mijn eerste baan bij Conceptional is dat niet weggegaan en kwam het moment dat ik de kans had om mijn droom tot uitvoering te brengen! Australië en Azie hebben altijd bovenaan de Bucket list gestaan en nu is het aftellen begonnen :)!!

Actief sinds 19 Aug. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 8071

Voorgaande reizen:

20 November 2014 - 19 November 2015

Wereldreis/Backpacken in Australië en Azië!

12 Augustus 2010 - 18 Januari 2011

Stage in Maidstone, UK

Landen bezocht: