Work & Life, 3 maanden in Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina Dijt - WaarBenJij.nu Work & Life, 3 maanden in Sydney!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nina Dijt - WaarBenJij.nu

Work & Life, 3 maanden in Sydney!!

Blijf op de hoogte en volg Nina

02 Maart 2015 | Australië, Sydney

Goodmorning/Goodevening!

Weer even een nieuwe update over het leven in Sydney! Het is alweer even geleden sinds mijn vorige verslag dus wel weer genoeg te vertellen over de afgelopen weken. Vanaf 5 januari mocht ik na 1,5 week vrij weer aan het werk. Was wel weer even wennen en omdat het hier voor de kinderen ook de zomervakantie is, waren ook veel zakenlui nog met vakantie. Het was daardoor echt heel erg rustig in het restaurant. Gelukkig werd het in de weken daarna wel iets drukker maar zeker niet zo druk als dat het voor kerst is geweest.

In de weekenden ben ik veel naar het strand geweest, vaak naar Manly of Coogee, dat zijn hele relaxte stranden. Begin januari naar Paddington geweest, een superleuke wijk in Sydney waar elke zaterdag markt is. Daar heerlijk door de wijk gewandeld waar in de Oud-Engelse stijl huisjes allemaal boutique winkeltjes zitten, erg leuk en natuurlijk allemaal mooie spulletjes...om hebberig van te worden ;)! Half januari zijn we (Kirsten en ik) naar Palm Beach gegaan. Is echt een supermooi strand met een pittige wandeling naar een heel gaaf uitkijkpunt over de baai!! Hier wordt ook de serie Home and Away opgenomen. Was de busrit van 2 uur zeker waard!

Op 25 januari heb ik een wandeling gemaakt van Bondi Beach naar Coogee Beach. Die wandeling gaat helemaal langs de kust en is een flinke work-out van bijna 8 km met supermooie uitzichten langs de kust en leuke baaitjes! Dat ga ik zeker nog een keer doen!

De dag daarna was het Australia Day, dan wordt gevierd dat Australië ontstaan is na jaren een kolonie te zijn geweest van Engeland. We hadden verwacht dat het een soort Koningsdag was maar dat was het niet bepaald, maar misschien had dat ook te maken met het feit dat het slecht weer was...het leek wel alsof ik terug was in Nederland. De hele dag bleef het maar regenen. Maar was uiteindelijk een leuke dag...een biertje gedronken in de oudste pub van Sydney en s'avonds met collega's gegeten en het vuurwerk gekeken in Darling Harbour (een gebied waar een kleine haven is met heel veel restaurants, clubs en entertainment zoals Sealife, Madame Tussauds, bowling en Karaoke).

Op 29 januari zijn Kirsten en ik gaan eten bij Jamie's Italian, stond al erg lang op ons lijstje om heen te gaan dus erg veel zin in! En het was echt super lekker! Heerlijke pasta's die ze ook in kleine porties serveren dus konden van alles wat proeven, ideaal!! Echt de lekkerste risotto gegeten met inktvisinkt en crispy inktvis, daar ga ik nog wel een keer voor terug ;)!

Eind januari en eerste weekend van februari met collega's naar het strand gegaan in Manly en daarna lekker geborreld in de haven. Daar heb je s'avonds een supermooie zonsondergang en zo aan het begin van de nieuwe werkweek is dat zeker niet verkeerd!!

In januari nog naar de Art Gallery of NSW geweest. Alle musea zijn hier gratis toegankelijk, soms hebben ze een bepaalde collectie waar je wel voor moet betalen. Erg mooie collecties met Aziatische kunst en kunst van de Aboriganals!

In februari ook veel weekenden naar het strand geweest. Een weekend met een groep uit het hostel gegaan, die wilde gaan cliff jumpen in Watsons Bay. Dat ligt aan de kant van de city met heel gaaf uitzicht over de stad, The Opera House en Harbour Bridge. 4 jongens en 1 meisje zijn uiteindelijk gaan springen van een 15 meter hoge rots....die heb ik even aan me voorbij laten gaan. Vorig weekend was het niet echt lekker weer dus beetje gerelaxed in hostel. Zaterdagavond met Jenny, m'n hilarische Koreaanse collega uiteten geweest bij een Maleisisch restaurant. In het raam staan ze roti's te draaiende en de wachtrij is ongeveer 10 meter lang maar het is het wachten zeker waard! Super lekker gegeten en ook helemaal niet duur! S'avonds nog even geborreld met nog meer collega's in Darling Harbour. Zondagavond 22 februari was de viering van het Chinees Nieuwjaar en aangezien de populatie Chinezen en sowieso Aziaten heel groot is wordt het ook heel groots gevierd. Er was een parade door de stad dus daar even heen gegaan en afsluitend het vuurwerk nog gezien. Leuk om een keer mee te maken maar was niet heel bijzonder en behoorlijk commercieel aangepakt... Maar natuurlijk wel wat foto's van de draak gemaakt ;)!

Afgelopen weekend ook lekker naar het strand geweest en zondagavond met 3 collega's uiteten geweest als soort van afscheid omdat Jenny en ik weggaan. Volgende week hebben we nog een borrel en etentje met het hele team.

Komende week is m'n laatste week werken want samen met Kirsten heb ik een tripje geboekt richting Melbourne en Adelaide!! 12 maart vliegen we naar Melbourne waar we 4 dagen blijven. Dan hebben we voor een weekje een campervan gehuurd om de Great Ocean Road te rijden richting Adelaide. Daar gaan we als het goed is nog twee dagen naar Kangaroo Island en samen nog een tripje naar de Barossa Valley. Kirsten gaat na twee weken weer terug naar Sydney en ik blijf dan daar om als het lukt te werken op een Winery en zou heel gaaf zijn als ik in de winkel kan werken of kan helpen bij de wijnproeverijen. Ik ga daar gewoon langs bij boeren (tenminste dat is het plan) en hopen dat ze ergens iemand nodig hebben :)!

We hebben beide in ieder geval superveel zin om meer van Australië te zien en moet eerlijk zijn dat ik ook wel een beetje klaar mee ben om in de horeca te werken.... Ben hier tenslotte ook om te reizen!

Uiteindelijk toch weer een lang verhaal geworden....zal het volgende verslag weer wat eerder posten (als het lukt ;))!

Tot snel lieve allemaal, hopelijk is de lente snel in aantocht bij jullie en laat de herfst hier nog even op zich wachten ;)!

Dikke kus en veel liefs vanuit Sydney!!

Ps. Foto's volgen snel!!

• 02 Maart 2015 - 16:45

Huub En Ada:

Lieve schat, Alweer 3 maanden weg!!Maar wat geweldig dat je het zo ontzettend naar je zin hebt. In ieder geval ga je lekker uit eten en veel naar het strand met allerlei mensen die je tegen komt!!De afgelopen weken hebben we via whatsapp en mail contact gehouden vanuit het prachtige Zuid Afrika. Ongelooflijk dat we nu dichter bij elkaar zijn dan als we in Nederland zijn. Volgende week kunnen we weer facetimen voordat je verder gaat reizen. Geniet,geniet,geniet!
    Dikke kus van ons.
    Huub en Ada

• 02 Maart 2015 - 19:20

Ron En Brigitte:

Wat leuk om weer eens van je te horen vanuit het verre Australie en wat een belevenissen allemaal.....je ontmoet dus leuke mensen en gaat ook weer verder op reis!
    Dit is echt een "once in a lifetime" reis!
    Om jaloers op te worden hihi.
    Wij hopen nog veel en mooie resiverslagen te mogen lezen!
    Dikke kus Ron en Brigitte

• 02 Maart 2015 - 22:54

Els:

Leuk om weer even ge update te worden over je belevenissen. Ik miste je verhalen al een beetje. Ben blij te horen dat het zo goed gaat, je mooie dingen ziet en beleeft en veel mensen ontmoet. Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik zou af en toe wel even mee willen met je. Veel plezier met je plannen om in de wijnen te werken. Liefs Els